در دانشگاه علوم توانبخشی؛

اولین دوره مسابقه ترجمان دانش دانشجویان کشور برگزار می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از برگزاری اولین مسابقه ترجمان دانشجویان کشور در این دانشگاه خبر داد. به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور دکتر سید علی حسینی رییس دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه […]

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از برگزاری اولین مسابقه ترجمان دانشجویان کشور در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور دکتر سید علی حسینی رییس دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه مدیر امور پژوهش، روسای مراکز تحقیقاتی، معاون درمان دانشگاه، و کارشناسان معاونت تحقیقات دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید علی حسینی رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش، تصریح کرد: ارتقا ۱۶ رتبه‌ای دانشگاه در حوزه پژوهش در میان دانشگاه‌های تیپ دو ، قابل تقدیر و موجب مباهات همگی ماست.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ادامه داد: رتبه کسب شده بیانگر زحمات و تلاش‌های همکاران ماست و از همگی آنان سپاسگزاری می‌کنم، بضاعت دانشگاه ما در تمامی حوزه‌ها فراتر از اینهاست. امیدوارم مسیر را به مراتب بهتر پیش برویم و اتفاقات بهتری برای دانشگاه رقم بخورد.

حسینی با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) در دانشگاه گفت: این رویداد برای اولین بار در کشورمان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: باید دیوارهای دانشگاه در کشورمان برداشته شود، این اقدام در دانشگاه‌های بزرگ دنیا انجام شده و امیدوارم دانشگاه ما اولین دانشگاه کشور و شروع کننده این اتفاق باشد.

اولین دوره مسابقه ترجمان دانش دانشجویان کشور برگزار می‌شود

دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این جلسه با اشاره در پیش رو بودن هفته پژوهش گفت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش ۱۶ رتبه ارتقا یافته است، این موفقیت را به همه همکاران تبریک می‌گویم. دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان مرجعی در میان سایر دانشگاه‌ها شناخته می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: اولین مسابقه ترجمان دانشجویان کشور به زودی و توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی اعتبارات مناسبی در اختیار داریم و ریاست دانشگاه و معاون توسعه نیز در زمینه اجرا و تکمیل طرح‌های پژوهشی و ارائه حمایت های مالی همراهی مناسبی را داشته و مشوق ما هستند.

خانکه اعلام کرد: ۶۰۰ متر فضا در خیابان ایتالیا برای مرکز رشد در اختیار گرفته‌ایم و ۶ هزار متر مربع فضای اداری از شهرداری تهران برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده مرکز رشد دانشگاه در اختیار داریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از تلاش های انجام شده برای برگزاری دوره گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) تقدیر کرد و افزود: از اساتید و معاونان دانشگاه تقاضا می‌کنیم در این دوره‌ها حضور داشته باشند.

فاطمه حسین زاده دانشجو و برگزار کننده گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) در این جلسه به ارائه گزارشی پرداخت و افزود: این دوره برای اولین بار در کشور آلمان و در سال ۲۰۰۶ برگزار شد و یک مبحث علمی جامع و واضح و قابل فهم در این گردهمایی توضیح داده می‌شود.

حسین زاده تصریح کرد: رویداد گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) برای اولین بار در کشورمان، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده و در واقع در این رویداد علم و دانش را با نمایش‌های هنری ترکیب می‌کنند تا برای همه افراد جامعه قابل فهم باشد.

وی ادامه داد: هدف گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) تقویت روحیه تعامل و هم‌اندیشی و افزایش انگیزه دانشجویان، کمک به معرفی و دیده شدن دانشجویان در دانشگاه و تسهیل شبکه سازی، تقویت توانایی ارائه در دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و ایجاد زبان علمی مشترک بین دانشجویان و اساتید رشته‌های مختلف است.

حسین زاده از استقبال شایان دانشجویان در برگزاری این رویداد تشکر کرد و افزود: تا به حال ، ۱۱ دوره گردهمایی علمی دانشجویی (science slam) را برگزار کرده‌ایم و از حمایت های دکتر خانکه به عنوان پیشنهاد دهنده آن و حامی اصلی برگزاری این دوره و همکاران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای برگزاری ۱۱ دوره گذشته تقدیر و تشکر می کنم.

هم‌افزایی امور مشترک معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت دانشجویی که توسط معاونان وزیر بهداشت تفاهم و ابلاغ شده از دیگر موضوعات شورای پژوهشی بود.

بررسی کلان پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه، دستور کار شورای پژوهشی دانشگاه بود و مرکز تحقیقات اعصاب اطفال، مرکز تحقیقات سایکوز، مرکز تحقیقات رفاه اجتماعی و مرکز تحقیقات ژنتیک درباره کلان پروژه‌های خود توضیحات و گزارش روند اجرای طرح ارائه دادند.

اثربخشی مراکز ترک اعتیاد و مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶، مطالعه و بررسی علل خودکشی دستیاران پزشکی (برای اولین بار در کشور)، ایجاد پلی کلینیک تخصصی در ساختمان ایثار بیمارستان روانپزشکی رازی و تبدیل این بیمارستان به عنوان بیمارستان ارتقا دهنده سلامت روانپزشکی، بررسی شاخص‌های سنی گفتار و زبان کودکان در ایران (برای اولین بار) و مطالعه رصد اجتماعی کشور از مهمترین کلان پروژه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

بررسی وضعیت داوری علمی طرح‌های تحقیقاتی و به‌کارگیری رویکرد سفارش محور در طرح تحقیقاتی برای سال آینده از دیگر موضوعات شورای پژوهشی دانشگاه بود.

خبرنگار: