رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران

حکمرانی و سیاست گذاری در صنعت چاپ؛ نهمین نکوداشت هفته چاپ نیمه اول شهریور برگزار می‌شود

رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز ۸ دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ گفت: نهمین نکوداشت هفته چاپ از ۵ الی ۱۱ شهریور و با شعار صنعت چاپ ،صنعت فناور در قالب ۷ همایش و نشست علمی و تخصصی برگزار خواهد شد.

رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز ۸ دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ گفت: نهمین نکوداشت هفته چاپ از ۵ الی ۱۱ شهریور و با شعار صنعت چاپ ،صنعت فناور در قالب ۷ همایش و نشست علمی و تخصصی برگزار خواهد شد.

به گزارش کارآفرینان موفق از بازارکار، آیین رونمایی از پوستر نهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران و پوستر چهارمین همایش ملی علوم و فناوری چاپ با عنوان حکمرانی و سیاست گذاری در صنعت چاپ، تجارب و آموزه ها با حضور مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان و چاپ دیجیتال و اسکرین، رییس شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران و اعضای هیئت مدیره انجمن علمی فناوری چاپ ایران در موسسه فرهنگی و پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم محمد بیطرفان رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز ۸ دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ گفت: نهمین نکوداشت هفته چاپ از ۵ الی ۱۱ شهریور و با شعار صنعت چاپ ،صنعت فناور در قالب ۷ همایش و نشست علمی و تخصصی برگزار خواهد شد.

بنیان گذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران در ادامه عناوین و روز نگار برنامه های این نکوداشت را بدین شرح اعلام نمود:

-یکشنبه ۵ شهریور آیین افتتاحیه و چهارمین همایش ملی علوم و فناوری چاپ با عنوان حکمرانی و سیاست گذاری در صنعت چاپ، تجارب و آموزه ها در فرهنگستان هنر-موسسه فرهنگی و پژوهشی صبا از ساعت ۱۰ الی۱۲

-روز دوشنبه۶ شهریور نشست علمی و تخصصی نقش شرکت های دانش بنیان در تاب آوری صنعت چاپ در مجموعه جهاد دانشگاهی از ساعت۱۰ الی ۱۲

-روز سه شنبه ۷ شهریورنشست علمی و تخصصی صنعت چاپ،صنایع فرهنگی خلاق در دانشگاه علم و فرهنگ از ساعت ۱۴ الی ۱۶

-چهارشنبه ۸ شهریور نشست علمی و تخصصی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت چاپ،فرصت ها و چالش ها-در دفتر صنایع سلولزی،چاپ و نوشت افزار وزارت صمت

-پنج شنبه۹ شهریورنشست علمی و تخصصی درگاه ملی مجوز ها،دستگاه های دولتی و تشکل های صنفی چاپ در اتحادیه چاپخانه داران استان همدان

-جمعه ۱۰ شهریور نشست علمی و تخصصی صنعت چاپ ،حلقه مفقوده برنامه ۵ساله هفتم توسعه (روز شنبه برگزار میشود)

-شنبه۱۱ شهریور نشست علمی و تخصصی نقش تشکل های علمی،پارک های علم و فناوری و انستیتو تخصصی چاپ و بسته بندی در تحول صنعت چاپ در چارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر
بیطرفان در ادامه تاکید نمود صنعت چاپ به عنوان یک صنعت استراتژیک و پیشران قادر است نقش بسزا و اثرگذاری در افزایش تولید ناخالص ملی و همچنین توسعه همه جانبه کشور داشته باشد.

رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به پتانسیل های کم نظیر صنعت استراتژیک چاپ در تحقق شعار سال و رشد تولید در کشور از یک سو و وابستگی بیش از ۸۰ درصدی در این صنعت و فرسودگی ماشین آلات چاپ خواستار الحاق موضوع توسعه صنعت چاپ و بسته بندی به برنامه پنج ساله هفتم توسعه شد.

وی افزود: غفلت از امر پژوهش و عدم ارتباط سازنده بین دانشگاه و این صنعت باعث عقب افتادگی و عدم بهره گیری از همه ظرفیت های این صنعت شده است.

در ادامه این مراسم علی اکبر ابراهیمی مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر گفت: صنعت چاپ با همه حساسیت ها و نفش آفرینی و همینطور ارزش آفرینی که در فرایند تکمیلی سایر صنایع خلق میکند ولی از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست.

مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر تاکید کرد: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پیشران از توانمندی های کم نظیری برخوردار است و انشا الله با تعامل و همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران بتوانیم هر چه سریعتر نسبت به تاسیس و راه اندازی انستیتو تخصصی چاپ خلا های موجود در حوزه آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و تامین نیروی انسانی متخصص و آکادمیک مرتفع نماییم.

وی در پایان اظهار داشت امیدواریم با برنامه ها و سیاست گذاری هایی که در همه ی حوزه های مرتبط با چاپ اتفاق خواهد افتاد بتوانیم در راستای رف مشکلات و مطالبات صنعت چاپ گام برداریم.
در ادامه غلامرضا شجاع مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان با تاکید بر توجه به امر پژوهش و آموزش در صنعت چاپ خواستار استفاده و نقش آفرینی بیشترانجمن علمی فناوری چاپ ایران در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های این صنعت شد.

وی افزود برنامه های نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ اثربخشی خوبی در ارتقا جایگاه صنعت چاپ داشته است.

سپس جلال ذکایی نائب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف،مهر و پلاک و چاپ اسکرین اظهار داشت رویه های بزرگ از اقدامات کوچ نشات میگیرد و بایستی به سمت کارهای عملیاتی و ملموس در حوزه صنعت چاپ حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی های ارزشمند انجمن علمی فناوری چاپ ایران خواستار نقش آفرینی بیشتر انجمن در رفع نیاز ها و حل مسائل مورد نیاز تشکل های صنفی و فعالان این صنعت شد.

سپس دکتر بهنام زنگی رییس موسسه فرهنگی و پژوهشی صبا و طراح پوستر های این رویداد ملی اظهارداشت: صنعت چاپ از نظر تحول پذیری و فناوری صنعتی پیشرو محسوب میشود و توسعه آن منوط به رویکرد علمی و مدیریت تخصصی است که انجمن علمی فناوری چاپ ایران طی یک دهه فعالیت توانسته است اهمیت و ضرورت رویکرد علمی و پژوهشی را در صنعت راهبردی چاپ کشور نهادینه کند.

وی تاکید کرد: لازم است ارتباط بین انجمن علمی، مراکز پژوهشی، دانشگاه ها، مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان با صنعت و فعالان آن تقویت شود.

دکتر زنگی افزود: برای حرکت در مسیر تحولات جهانی در صنعت نیازمند این ارتباط و تعامل هستیم و برنامه های انجمن علمی فناوری چاپ در زمینه نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ،تلاش و تمرین مطلوبی در این زمینه است.

در پایان این مراسم پوسترهای نهمین نکوداشت هفته و چهارمین همایش ملی علوم و فناوری چاپ ایران رونمایی شد.