دستاورد دانش‌بنیانها در همراه‌کردن “کودکان اربعین” با بزرگ ترین رویداد

یک شرکت دانش‌بنیان برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با رویداد بزرگ اربعین حسینی، نسخه جدید بازی تلفن همراه "کودکان اربعین" را عرضه کرد. همچنین کودکان می‌توانند در "مسابقه و پویش ملی کودکان اربعین" شرکت کنند و از هدایای این مسابقه بهره‌مند شوند.

به گزارش کارآفرینان موفق،  با هدف شناسایی نیازها و ضرورت‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق و استارت‌آپی دارای محصولات و خدمات ویژه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» به همت صندوق نوآوری برگزار شد.

در این رویداد و نمایشگاه، دستاوردهای ۵۱ شرکت دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان از جمله نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قرار گرفت.

موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز، یک شرکت دانش‌بنیان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های موبایلی و شبیه‌سازی آغاز کرد و این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده است که از جمله آن می‌توان به یک نرم‌افزار رایانه‌ای، ترکیبی از بازی و قصه برای کودکان و مبتنی بر داستان‌های قرآنی اشاره کرد که تاکنون به ۱۵ زبان دیگر ترجمه شده و یک میلیون کاربر در داخل کشور و ۴۰۰ هزار نفر کاربر در خارج از ایران دارد.

براساس گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، این شرکت دانش‌بنیان با معرفی نسخه جدید بازی موبایلی «کودکان اربعین» با موضوع پیاده‌روی اربعین، در «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» حضور داشت.

کودکان و نوجوانان زیادی به همراه والدین خود در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند و یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی در طول این مسیر، آشنا کردن بیشتر کودکان و نوجوانان با ابعاد این رویداد مهم مذهبی است. در این زمینه، بسته‌های فرهنگی و بازی‌های موبایلی متنوعی عرضه شده‌اند.

حمید افسری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز در خصوص محصولات این شرکت گفت: محصولات متنوعی را با موضوع و محوریت پیاده‌روی اربعین تهیه کرده‌ایم. نسخه جدید بازی موبایلی «کودکان اربعین» را به تازگی عرضه کرده‌ایم. این بازی موبایلی مخصوص کودکان ۴ تا ۹ ساله، شامل مجموعه بازی با موضوع پیاده‌روی اربعین است که از طریق کافه‌بازار قابل دریافت و نصب است. کودکان در قالب بازی‌های موکب‌داری، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا و… با خاطرات و حال و هوای این سفر آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال برای کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین‌شان در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند، بسته‌های فرهنگی را تدارک دیده‌ایم که شامل بازی رومیزی، پکیج کاردستی، پازل، نقاشی و رنگ‌آمیزی است. تعداد ۶ هزار بسته فرهنگی مخصوص اربعین توسط امور بانوان شهرداری تهران خریداری شده و در عمود ۸۳۳ – موکب مادر و کودک عقیل در طریق الحسین (ع) – به کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین خود در این مراسم حضور دارند، اهدا می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز تأکید کرد: برخی از مراکز فرهنگی و موکب‌ها در شهر شیراز نیز به صورت خودجوش این بسته‌های فرهنگی را تهیه کرده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به کودکان و نوجوانان هدیه می‌کنند. سایر علاقه‌مندان نیز می‌توانند از طریق سایت به نشانی mehadkids.ir بسته‌های فرهنگی ویژه اربعین و سایر محصولات فرهنگی مذهبی را تهیه کنند. همه کودکان می‌توانند از طریق اطلاعاتی که در بسته‌ها قرار داده شده است، در پویش و مسابقه ملی کودکان اربعین شرکت کرده و از جوایز این مسابقه بهره‌مند شوند.

افسری افزود: رایزنی و تعامل‌هایی با ستاد اربعین و سایر نهادهای فرهنگی داشته‌ایم و محصولات فرهنگی شرکت از جمله بازی موبایلی را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم طی سال‌های آینده، حضور گسترده‌تری در مراسم پیاده‌روی اربعین داشته باشیم. همچنین بسته‌های فرهنگی دیگری ویژه سایر مناسبت‌های مذهبی از جمله عید غدیر و همینطور محصولات تعاملی در در حوزه قرآنی تولید کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند.

خبرنگار: فاطمه حبیبی