راه اندازی دو خانه گفتگو پیرامون انتخابات و علوم انسانی در دانشگاه تهران

دکتر شهبازی: رویکرد اصلی دانشگاه تهران مسئولیت اجتماعی بر محور مهارت آموزی و ارتقاء فرهنگ کار است

به گزارش کارآفرینان موفق از بازارکار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران همزمان با ایام شعبانیه و نزدیک شدن به ایام انتخابات از تلاش برای توسه مشارکت سیاسی دانشجویان از طریق تشکل ها و تنجمن ها خبر داد و گفت: دو خانه گفتگوی انتخابات با حضور اقشار و احزاب سیاسی و خانه گفتگوی علوم انسانی […]

به گزارش کارآفرینان موفق از بازارکار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران همزمان با ایام شعبانیه و نزدیک شدن به ایام انتخابات از تلاش برای توسه مشارکت سیاسی دانشجویان از طریق تشکل ها و تنجمن ها خبر داد و گفت: دو خانه گفتگوی انتخابات با حضور اقشار و احزاب سیاسی و خانه گفتگوی علوم انسانی در این داشگاه آغاز به کار می کنند.
دکتر مهدی شهبازی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران رسالت، برنامه و هدف خود را در قالب مسئولیت پذیری نسبت به جامعه تعریف می کند. بر این اساس تمامی ارکان دانشگاه برنامه خود در ذیل این موضوع و بر اساس مسولیت خود نسبت به جامعه دسته بندی می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران رسالت، برنامه و هدف خود را در قالب مسئولیت پذیری نسبت به جامعه تعریف می‌کند، گفت: بر این اساس تمامی ارکان دانشگاه برنامه خود در ذیل این موضوع و بر اساس مسولیت خود نسبت به جامعه دسته بندی می‌کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه علم باید برای حل مسئله و معضلات جامعه صورت بگیرد و فعالیت‌های ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بر این اساس رویکرد اتفاق می‌افتد، گفت: همچنین تشکل‌های ما در ذیل این سیاست برنامه‌های خود را پیش می‌برند.

معاون دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه علم به ما هو علم دیگر پاسخگوی نیاز های امروز جامعه و دانشگاه نیست تصریح کرد: علم باید برای حل مسئله و معضلات جامعه صورت بگیرد و فعالیت های ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بر این اساس رویکرد اتفاق می‌افتد. همچنین تشکل های ما در ذیل این سیاست برنامه های خود را پیش می برند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تریبون آزاد دانشگاه ذیل محور انتخابات کار خود را توسط تشکل های دانشجوبی کار خود را شروع خواهند کرد، گفت: خانه گفت و گوی انتخابات را هفته آینده با حضور همه اقشار و احزاب در دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد. عمده برنامه های ما در قالب نگاه کلی دانشگاه اجرایی می شود.

شهبازی ضمن تاکید به اینکه حضور اساتید در انجمن های علمی به پیشبرد اهداف و برنامه های دانشجویان کمک می کند گفت: بیش از ۲۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران فعالیت می کنند و اساتید با این نشریات همکاری و تعامل خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مشکلی که جامعه ما در زمینه ازدواج، جوانی جمعیت و… دارد شاید به فقر اقتصادی و مسائل مالی برمی‌گردد. برای همین فارغ‌التحصیلان مهارت کافی برای حضور در صنعت ندارند. جذب سریع در بازار کار یکی از موضوعات مورد تاکید است که در اداره کل مهارت دانشگاه تهران دنبال شده است و تغییراتی در دروس دانشجویان ایجاد شد و طراحی درس یادگیری تجربی برای همین امر بود و دانشجویان برای کسب تجربه و مهارت در کارخانه‌ها و صنایع حضور پیدا می کنند.

او گفت: پارک‌های علم و فناوری و اردوها و تعامل با مراکز صنعتی حداقل آورده ای که داشت افزایش انگیزه و اعتماد به نفس دانشجویان بود.

مهارت آموزی و تغییر سرفصل ها درسی مبتنی بر بازارکار در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: مهارت آموزی و تغییر سرفصل ها درسی مبتنی بر بازارکار، از جمله کارویژه های دانشگاه تهران است. دانشگاه تهران تلاش می کند کلان پروژه هایی که نیاز کشور است را برطرف کند. مباحثی مثل تمدن دریایی، هوا و فضا که با روسیه در ارتباط هستیم و موضوع آب و… از جمله موارد مورد پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: مهارت آموزی و تغییر سرفصل ها درسی مبتنی بر بازارکار، از جمله کارویژه های دانشگاه تهران است. دانشگاه تهران تلاش می کند کلان پروژه هایی که نیاز کشور است را برطرف کند. مباحثی مثل تمدن دریایی، هوا و فضا که با روسیه در ارتباط هستیم و موضوع آب و… از جمله موارد مورد پیگیری است.

شهبازی ادامه داد: عضویت فعال و اثربخش از دیگر موضوعات مورد نظر است. عضو هیات علمی باید در اجتماع خود اثرگذار باشد.در زمینه فقرزدایی، توجه به نقاط کم برخوردار را در نظر داریم و اساتید ویژه در این مناطق حضور خواهند داشت و اردوی جهادی را به صورت مستمر خواهیم داشت تا این دست فعالیت ها به عادت برای اساتید تبدیل شود.

جشنواره سرآمدان علمی برگزار می شود

دکتر شهبازی بر برگزاری جشنواره های فرهنگی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت:نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران اول اسفند با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: ما در حوزه فرهنگ کمتر به سمت انتخاب افراد الگو و سرآمد حرکت کردیم. بر این اساس ما در هیات امنای دانشگاه آیین نامه سرآمدان فرهنگی را تصویب و شیوه نامه آن را تدوین کردیم. بر این اساس سرآمدان حوزه فرهنگ را معرفی خواهیم کرد.

وی همچنین یادآور شد: اولین جشنواره و آیین نامه فرهنگی توسط دانشگاه تهران مصوب شد. امیدواریم این برنامه نیز به سایر واحدهای دانشگاهی تسری پیدا کند و در این حوزه جدی تر فعالیت خواهیم کرد.

شهبازی افزود: هفته گذشته منتخبین نهایی جشنواره فرهنگی مشخص شده است. ۴۰ نفر از سرآمدان فرهنگی، پیشکسوتان، اساتید نمونه جوان، دانشجویان سرآمد فرهنگی تقدیر می شوند. یک بخش منتخب مدیران ستادی و صف هم داریم.

معاون دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران اول اسفند ماه از ساعت ۱۸ تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. وزرای علوم و فرهنگ در این جشنواره حاضر می‌شوند.

شهبازی اضافه کرد: از هفته پیش رو تا انتخابات برنامه هایی داریم که در خانه گفت و گوی رسمی دانشگاه برگزار می‌شود؛ خانه گفت و گوی انتخابات در تاریخ ۲۸ بهمن برگزار می‌شود که تک خانه گفت و گو در قالب خانه گفت و گوی رسمی اتفاق می افتد.به زودی دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه بدون دخانیات در WHO معرفی می‌شود. البته معنای دانشگاه بدون دخانیات این نیست که هیچ دخانیاتی مصرف نمی شود بلکه معنایش این است که دانشگاه تهران همه تلاشش را برای زدودن این عادت غلط انجام می دهد.

توهین خط قرمز تریبون آزاد دانشگاه تهران برای انتخابات

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی از راه‌اندازی تریبون آزاد دانشگاه ذیل محور انتخابات توسط تشکل‌های دانشجوبی خبر داد و اعلام کرد: دانشگاه محل کسب علم و دانش است و خط قرمز ما فقط یک کلمه است که توهین نباشد و هر نقدی مجاز است.

دکتر مهدی شهبازی در نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری تریبون آزاد توسط تشکل‌های دانشجوبی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: خانه گفت و گوی دانشگاه با موضوع انتخابات هم هفته آینده ۲۸ بهمن ماه با حضور همه برخی از چهره‌های شناخته شده برگزار می‌شود.