نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از رانت و دلال‌بازی جلوگیری می‌کند

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از جمله مواردی است که مانع رانت و دلال‌بازی خواهد شد گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که سیاست جذب نیرو به صورت آزمونی و بر مبنای عدالت باشد. مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با میزان، ضمن […]

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از جمله مواردی است که مانع رانت و دلال‌بازی خواهد شد گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که سیاست جذب نیرو به صورت آزمونی و بر مبنای عدالت باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته بود طی هفته جاری در صحن علنی مجلس مطرح و برای تعیین تکلیف مجددا به این شورا ارسال شد و امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از جمله مواردی است که جلوی رانت و دلال‌بازی را خواهد گرفت گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که سیاست جذب نیرو به صورت آزمونی و بر مبنای عدالت باشد.

وی گفت: سیاست جذب نیرو باید عدالت‌محور باشد و اجازه ندهد رانت ورود کند تا نیرو بر اساس قاعده و برنامه وارد سیستم اداری کشور شود، در این غیر صورت سیستم نمی‌تواند از نیروی انسانی به‌خوبی استفاده کند.

گودرزوند چگینی گفت: اگر سیستمی کوچک‌سازی نیاز دارد باید با برنامه ورودی و خروجی سنجیده شود، دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد بلکه وقتی مسئولیت خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند بخش نظارتی خود را فعال کند و در یک برنامه پنج ساله سبک‌سازی کند.

نماینده رودبار در مجلس اظهار داشت: بخش هزینه‌های جاری دولت چندین برابر استانداردهای جهانی است و این موضوع کار را برای اشتغال‌زایی و اقدامات عمرانی سخت می‌کند.

نمایندگان در جلسه علنی (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان، با اصلاحات ماده واحده این طرح موافقت کردند.