معاونت علمی

از اطلاع‌رسانی تا اقناع
25 - آگوست - 2025
نقش رسانه‌های جمعی در مدیریت افکار عمومی در شرایط بحران:

از اطلاع‌رسانی تا اقناع

چکیده: به گزارش پایگاه خبری کارآفرینان موفق ، رسانه‌های جمعی، به‌ویژه در عصر دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین بازیگران در مدیریت افکار عمومی در شرایط بحران هستند. بحران‌های طبیعی، بهداشتی و امنیتی، نیاز جامعه به دریافت اطلاعات فوری و دقیق را افزایش می‌دهند. این مقاله با تمرکز بر نقش رسانه‌ها در بحران، به بررسی ابعاد اطلاع‌رسانی، […]

تلفیق هنر، دانش و کارآفرینی
18 - آگوست - 2025
همایش «کسب‌وکار با چراغ علم»؛

تلفیق هنر، دانش و کارآفرینی

پنجمین همایش انجمن فرهیختگان نوآور با عنوان «کسب‌وکار با چراغ علم» در عصر روزسیزدهم شهریور برگزار می‌شود؛ رویدادی که قرار است جلوه‌ای از پیوند هنر، ادبیات، دانش و کارآفرینی را در برابر مخاطبان خود به نمایش بگذارد.

پیام انسان‌دوستانه اکبر مانوسی پرفسور ایرانی در کانادا، صدای غزه را به اتاوا رساند
16 - آگوست - 2025

پیام انسان‌دوستانه اکبر مانوسی پرفسور ایرانی در کانادا، صدای غزه را به اتاوا رساند

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینان موفق، حدود ۲۰ روز پیش اکبر مانوسی، پرفسور و اقتصاددان برجسته ایرانی مقیم کانادا و رئیس شورای هماهنگی مسلمانان کانادا ، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر این کشور، خواستار اقدام فوری و جدی دولت کانادا برای کمک‌رسانی به مردم و کودکان گرسنه غزه شد. این نامه که با عنوان «نامه‌ای برای زندگی؛ دفاع از کودکان بی‌پناه در میان آتش و گرسنگی»در پایگاه خبری کارآفرینان موفق منتشر گردید، به سرعت توجه فعالان حقوق بشر، رسانه‌ها و محافل دانشگاهی را به خود جلب کرد.

رونمایی از کتاب «بازاریابی ویروسی» نوشته دکتر خسرو کرمی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
12 - آگوست - 2025
پایگاه خبری کارآفرینان موفق منتشر می‌کند:

رونمایی از کتاب «بازاریابی ویروسی» نوشته دکتر خسرو کرمی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارآفرینان موفق، مراسم رونمایی از کتاب «بازاریابی ویروسی» تألیف دکتر خسرو کرمی، روز گذشته با حضور جمعی از استادان دانشگاه، فعالان بخش خصوصی و مولفان آثار علمی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.

سه سناریوی اقتصاد پساجنگ
11 - آگوست - 2025
در نشست «اقتصاد کسب‌وکارها» مطرح شد:

سه سناریوی اقتصاد پساجنگ

کارشناسان و فعالان اقتصادی در نشست «اقتصاد کسب‌وکارها» با تحلیل سناریوهای پیش روی اقتصاد ایران در شرایط کنونی و چالش‌های ناشی از «عدم قطعیت»، بر آسیب‌پذیری بیشتر بنگاه‌های کوچک در برابر آن تاکید کردند. در ادامه سلسله نشست‌های «در سایه نابرابری و جنگ»، نشست «اقتصاد کسب‌وکارها» با حضور «فرزین فردیس» کارشناس و فعال اقتصادی و […]

الزامات کارآفرینانه در عصر دیجیتال
اتخاذ راهبرد در خصوص بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در سازمان‌ها:

الزامات کارآفرینانه در عصر دیجیتال

چکیده: به گزارش پایگاه خبری کارآفرینان موفق، در دنیای پرتحول امروز، فناوری‌های نوین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محرک‌های تغییر، نقش مهمی در شکل‌دهی به مزیت رقابتی و بقای سازمان‌ها ایفا می‌کنند. با شتاب روزافزون تحولات فناورانه، سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند در برابر ورود فناوری‌های جدید، موضعی انفعالی داشته باشند. این مقاله به بررسی ضرورت اتخاذ راهبردی فناورانه در سازمان‌ها می‌پردازد و بر این نکته تأکید دارد که پذیرش و بکارگیری فناوری‌های نوین، صرفاً یک تصمیم مدیریتی نیست، بلکه تصمیمی کارآفرینانه و استراتژیک است که نیازمند چشم‌انداز بلندمدت، رصد فناوری‌های نوظهور، و نهادینه‌سازی تفکر تحول‌آفرین است. پژوهش حاضر با مرور ادبیات نظری و تحلیل روندهای جهانی، به ارائه چارچوبی مفهومی برای تصمیم‌گیری راهبردی در حوزه فناوری پرداخته است.

پشت پرده کم کردن رقم کرایه حمل بار مندرج در بارنامه رانندگان کامیون چیست؟ چرا رقم واقعی کرایه ها پرداخت نمی شود؟
10 - آگوست - 2025

پشت پرده کم کردن رقم کرایه حمل بار مندرج در بارنامه رانندگان کامیون چیست؟ چرا رقم واقعی کرایه ها پرداخت نمی شود؟

یکی از رانندگان کامیون از پرداخت نکردن کل کرایه و کم کردن مبلغی از کرایه حمل بار مندرج در بارنامه صادر شده توسط تعدادی از شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا، پس از تحویل بار به صاحبان کالا خبر داد و گفت که رقم واقعی کرایه های حمل کالا را به رانندگان کامیون و کامیونداران پرداخت نمی شود.

تشکل‌های صنفی در معرض آزمون حمایت یا مخالفت با سامانه پرداخت آنلاین کرایه‌های رانندگان کامیون

تشکل‌های صنفی در معرض آزمون حمایت یا مخالفت با سامانه پرداخت آنلاین کرایه‌های رانندگان کامیون

رانندگان کامیون و کامیونداران در شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند که برخی تشکل‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای کالا، از اجرای سامانه پاک ( پرداخت آنلاین کرایه‌های حمل کالا) نگران هستند چون در صورت وجود شفافیت در این بخش، دیگر راننده برای پیگیری حقش، نیازی به واسطه و امضا جمع کردن ندارد.

بحران بیمه رانندگان اینترنتی در اسنپ و تپسی؛ مشکلات، آمار و راهکارهای پیشنهادی

بحران بیمه رانندگان اینترنتی در اسنپ و تپسی؛ مشکلات، آمار و راهکارهای پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینان موفق، دکتر مسعود عزیزی گفت : در سال‌های اخیر، پلتفرم‌های حمل‌ونقل آنلاین مانند اسنپ و تپسی، نقش مهمی در جابه‌جایی شهری ایفا کرده‌اند و به یکی از ارکان مهم کسب‌وکارهای دیجیتال در ایران تبدیل شده‌اند. اما در کنار رشد چشمگیر این صنعت، یک مشکل جدی همچنان حل نشده باقی مانده […]

برو بالا