با حضور وزیر کار و رئیس سازمان آموزشی فنی‌وحرفه‌ای کشور صورت گرفت؛

افتتاح و رونمایی از یکهزار پروژه مهارتی با ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سراسر کشور

آئین افتتاح یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بعد از ظهر امروز در ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد. به گزارش کارآفرینان موفق از بازارکار، […]

آئین افتتاح یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بعد از ظهر امروز در ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش کارآفرینان موفق از بازارکار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برای ایجاد اشتغال پایدار راه گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد. در این راستا ضرورت دارد طراحی‌های آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای بر اساس اولویت‌سنجی بازار کار محقق شود.

سید«صولت مرتضوی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: اتفاقاتی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم، در سایه‌ خون شهدای ما به بار نشسته است.

این مقام مسوول بیان داشت: امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده که مثال شاهد آن بهره‌برداری از یک هزار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با اعتبار بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی‌ گفت: اهمیت سازمان فنی‌وحرفه ای در نهضت ملی مهارت، یکی از ادعاهای بزرگ وزارت تعاون است. مرزهای توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار عمل و علم باشند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در فنی و حرفه‌ای، هم علم را مشاهده و ملاحظه می‌کنیم و هم عمل را و برای برون رفت از مشکلات و پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان داشت: باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخت که مجهز به آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان فنی و حرفه ای، ناترازی در جذب نیرو و پرداخت‌ها بود و در ۲ سال گذشته اقدامات مطلوبی درباره همسان‌سازی حقوق و مزایای همکاران انجام شد، هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازطراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای و تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اقدام بسیار ارزشمند و شایسته‌ای بود که محقق شد.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد: بر اساس اساسنامه جدید بتوانیم به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و واگذاری امور مردم به مردم در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش توفیقات لازم را به دست بیاوریم.

ایجاد 2600 شغل مستقیم در سراسر کشور

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ابتدای این نشست، با اشاره به دستاوردهای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این پروژه‌ها در بخش دولتی و غیردولتی امروز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد که پروژه‌های بخش دولتی شامل افتتاح ۶ مرکز دولتی، ۷ مرکز مدیریت، ۲۴ کارگاه آموزش دولتی، ۶ واحد پذیرنده محیط کار واقعی،۳ تجهیز کارگاه آموزشی و ۳ واحد کارگاه سنجش است.
وی افزود: از پروژه‌های دولتی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و رسماً آغاز به کار می‌کند، راه اندازی ۶ مرکز آموزشی با ۲۵ کارگاه و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و راه‌اندازی سه کارگاه سنجش مهارت با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که ۱۳ هزار نفر سنجش به ظرفیت آموزشی سازمان در بخش دولتی اضافه خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بخش غیر دولتی پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود ایجاد ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای ، ۶ کارگاه آموزش محیط کار واقعی، ۷ مرکز مهارت آموزی و مشاور شغلی دانشگاهی و ۷۲ عنوان مرکز آموزش جوار کارگاهی است که مجموع این پروژه‌ها به ایجاد اشتغال مستقیم حداقل ۲۶۰۰ نفر کمک می‌کند.

عظیمی افزود: همچنین ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای اضافه می‌شود که مجموع این آموزشها در بخش خصوصی با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته عظیمی، طی این دوره ۱۸۷ هزار نفر آموزش نیز در حوزه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که نسبت به دولت قبل ۳۷ درصد رشد داشته‌ است.