تلاش برای رفع موانع فعالیت نخبگان در دوازدهمین همایش ملی نخبگان

به گزارش مجله کارآفرینان موفق، به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عباس ابراهیمی امروز شنبه در نشست خبری دوازدهمین همایش ملی نخبگان که قرار است ۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری با حضور مقامات بلندپایه کشور برگزار شود، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان را از برنامه‌های جنبی این همایش ذکر کرد. وی با اشاره […]

به گزارش مجله کارآفرینان موفق،

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عباس ابراهیمی امروز شنبه در نشست خبری دوازدهمین همایش ملی نخبگان که قرار است ۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری با حضور مقامات بلندپایه کشور برگزار شود، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان را از برنامه‌های جنبی این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این همایش در کشور و با بیان اینکه، نخستین دوره این همایش در سال ۱۳۸۶ برگزار شد و تا سال ۱۳۹۶ به صورت سالانه ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: آخرین دوره برگزاری این همایش به صورت محدود در سال ۱۳۹۸ برگزار شد که نخبگان با مقام معظم رهبری نیز دیدار کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در ادامه با بیان اینکه، دوازدهمین همایش ملی نخبگان با حضور ۵۰۰ نخبه و همچنین مسؤولان و صاحبنظران برگزار می‌شود، تاکید کرد: این همایش به طورحتم یک فرصت مناسب برای تعامل نخبگان با مسؤولان کشور است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش ملی نخبگان طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری، تصریح کرد: روز نخست این همایش و افتتاح آن با حضور رییس جمهور خواهد بود ضمن اینکه پنج نفر از نخبگان نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

ابراهیمی، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان و همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات نخبگی و چهار نشست در حوزه‌های حکمرانی را از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد نام برد و افزود: همچنین قرار است در روز دوم این همایش (۲۷ مهرماه) ۵۰۰ نخبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند.

دبیر دوازدهمین همایش ملی نخبگان، استفاده حداکثری از نخبگان و اجتماع نخبگانی در مدیریت بحران کشور را بسیار مهم خواند، تاکید کرد: مشارکت جامعه نخبگانی در رفع چالش ها و مسائل مختلف جامعه، صنعت و  فعالیت نخبگانی و همچنین نگهداشت نخبگان در چرخه خدمت را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: برای پیگیری و اجرایی سازی صحیح این اهداف در طول سال، دبیرخانه دائمی این همایش در بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، به همت بنیاد ملی نخبگان دوازدهمین همایش ملی نخبگان روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری) با حضور جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر و همچنین مسئولان ارشد نظام برگزار می شود. سخنرانی رییس جمهور در روز نخست این رویداد و دیدار نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز دوم این همایش از مهمترین برنامه های این همایش دو روزه است.