رفع مشکلات استارتاپ‌ها با ایجاد فضای کار اشتراکی در مشهد

به گزارش مجله کارآفرینان موفق، نرگس فاطمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون صف انتظار ۷۰ نفری برای پذیرش و استقرار تیمهای متقاضی برای استفاده از فضای کار اشتراکی در کارخانه نوآوری مشهد وجود دارد. وی بیان کرد: فضای کار اشتراکی کارخانه نوآوری مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت […]

به گزارش مجله کارآفرینان موفق،

نرگس فاطمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون صف انتظار ۷۰ نفری برای پذیرش و استقرار تیمهای متقاضی برای استفاده از فضای کار اشتراکی در کارخانه نوآوری مشهد وجود دارد.

وی بیان کرد: فضای کار اشتراکی کارخانه نوآوری مشهد از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت میزبان ۱۰۸ نفر بوده است.

مدیر کارخانه نوآوری مشهد ادامه داد: برای استفاده از همه ظرفیتهای کارخانه مزبور، دی ماه پارسال با تاکید شهردار مشهد فضای جدیدی به  تیم‌های متقاضی اختصاص پیدا کرد و در حال حاضر ۱۳۰ فضا در اختیار تیمها و افرادی که به صورت آزاد با کارفرمایان مختلف (فریلنسر) کار می‌کنند، قرار گرفته است.

فاطمی با اشاره به امکاناتی که در فضای اشتراکی برای استفاده تیم‌ها قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر میز کاری، زیرساخت اینترنت نیز برای تیم‌ها و افراد فراهم است، همچنین تیم‌ها به صورت رایگان می توانند از اتاق جلسات استفاده کنند و از تخفیف ۴۰ درصدی برای استفاده از سالن همایش، اتاق گفتگو و سایر امکانات نیز برخوردار شوند و این در حالی است که فرصت شبکه‌سازی با تیم‌ها و سایر افراد نیز در این فضا به راحتی ایجاد می‌شود.

او در خصوص هزینه‌های حضور در کارخانه نوآوری مشهد بیان کرد: امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی در مبالغ قراردادی تیم‌ها و افراد بودیم ولی به نسبت سایر فضاهای کار اشتراکی مبلغ کمتری برای هزینه های استقرار از تیم ها دریافت می شود؛ به طوری که برای میزهای اشتراکی ۴۲۰ هزار تومان و برای فضاهای اختصاصی مبلغ ۵۶۰ هزار تومان برای هر نفر هزینه دریافت می‌شود.

مدیر کارخانه نوآوری مشهد با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ درخواست در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای استقرار در کارخانه ثبت شد، تاکید کرد: حجم متقاضی برای حضور در کارخانه نوآوری، بسیار بالاتر از ظرفیت موجود است و تاکنون تنها ظرفیت پذیرش ۱۳۰ نفر فراهم شده است و بقیه متقاضیان در صف انتظار پذیرش قرار دارند.