سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات به همت محققان ایرانی طراحی شد

به گزارش مجله کارآفرینان موفق، به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کوروش عمرانی عضو هیات مدیره شرکت طراحان جامع انفورماتیک افق و از فناوران این دستاورد گفت: نرم افزار مدیریت ایران‌ساخت، تمامی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات را در یک سازمان به عهده دارد، فرآیند این سیستم با معرفی تجهیزات و ماشین آلات و معرفی […]

به گزارش مجله کارآفرینان موفق،

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کوروش عمرانی عضو هیات مدیره شرکت طراحان جامع انفورماتیک افق و از فناوران این دستاورد گفت: نرم افزار مدیریت ایران‌ساخت، تمامی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات را در یک سازمان به عهده دارد، فرآیند این سیستم با معرفی تجهیزات و ماشین آلات و معرفی و اختصاص دستورالعمل‌های نگهداری پیشگیرانه آنان انجام می شود و سپس با کارکرد ماشین آلات نرم افزاری اقدام به تهیه برنامه های دوره ای پیشگیرانه ماشین آلات می کند.

وی افزود: سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات همچنین قابلیت ثبت تمامی فعالیت های اضطراری اتفاق افتاده سازمان را در خود دارد. دستورکارها معمولا قلب بخش نگهداری و تعمیرات هستند. سیستم بدون داشتن نرم افزار، متخصصان تعمیر و نگهداری باید با استفاده از قلم و کاغذ، دستورالعمل‌های کاری را با روش قدیمی و وقت گیر به وجود آورند.

این مدیر حوزه دانش بنیان ادامه داد: علاوه بر این، برگشت تکنسین از محل تعمیر به دفترکار و یافتن درخواست ها و تغییر وضعیت آن بسیار زمان‌بر و ناکارآمد است که سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات آن را برطرف کرده است.

عمرانی یادآور شد:‌نرم افزار مبتنی بر فضای ابر، مدت زمان لازم برای ایجاد و تکمیل دستورکارها را کاهش می دهد. همچنین این قابلیت را به تکنسین ها می دهد تا با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه، جزییات اصلی را در محل تعمیر اضافه و بازیابی کنند. بدین شکل داده های مورد نیاز برای تهیه گزارش به جهت بهبود عملیات نگهداری و تعمیرات فراهم می شود.

وی همچنین توضیح داد: استقرار هر سیستم منجر به ایجاد پنج فرصت شغلی می شود. علاوه بر این امروز برای تهیه سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات از خارج از کشور باید ۳۵ میلیارد تومان هزینه شود، در حالی که تهیه نمونه ایران ساخت آن با همان قابلیت ها با مبلغ ۲ میلیارد تومان ممکن است.