مددجویان روستایی کمیته امداد مازندران ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند

به گزارش مجله کارآفرینان موفق، سیدعلی‌اصغر رضایی طالشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از پنج هزار مورد تسهیلات اشتغال روستایی به مددجویان پرداخت شد که با پرداخت این میزان برای بیش از هفت هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است. وی ادامه داد: ایجاد اشتغال خرد و کوچک با […]

به گزارش مجله کارآفرینان موفق،

سیدعلی‌اصغر رضایی طالشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از پنج هزار مورد تسهیلات اشتغال روستایی به مددجویان پرداخت شد که با پرداخت این میزان برای بیش از هفت هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال خرد و کوچک با پرداخت تسهیلات یکی از برنامه های کمیته امداد برای حمایت و خودکفایی مددجویان است که این تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سرفصل های دامپروری، کشاورزی، گیاهان دارویی، خدماتی، تولیدی و صنایع دستی صرف می‌شود.

معاون کمیته امداد مازندران بخشی از تسهیلات پرداختی را با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله عنوان کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی علاوه بر حمایت از مددجویان تحت پوشش، با توجه به نگاه ویژه به مناطق محروم نیمی از اعتبارات اشتغال را به افراد کم‌بضاعت که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند پرداخت می‌کند تا فرصت اشتغال و کار برای این افراد نیز فراهم شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تعداد خانوارهای زیر پوشش خود را ۸۰ هزار خانوار به تعداد ۱۳۰ هزار نفر اعلام کرده است که ۵۶ درصد افراد زیر پوشش از روستاییان هستند.

مددجویان روستایی کمیته امداد مازندران ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند

ورود مددجویان کمیته امداد مازندران به طرح های جدید اشتغال

رضایی طالشی از ایجاد فرصت های شغلی جدید برای مددجویان به عنوان گامی تازه در این مسیر طی یکسال اخیر خبر داد گفت: از سال گذشته طرح پرورش کرم ابریشم توسط مددجویان با کمک جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری مازندران ایجاد شده است. 

وی در ادامه افزود: به همین منظور طی این مدت ۵۰۰ جعبه نوغان به ۳۷۰ نفر از مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد که آنها توانستند ۱۸ تُن پیله ابریشم استحصال کنند. 

معاون کمیته امداد مازندران ارزش درآمدی این میزان تولید را ۲ میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: براساس هماهنگی انجام شده با صنایع ابریشم ایران قرار است مراحل خشک کردن و فراوری پیله های ابریشم نیز انجام شود.

به گفته رضایی طالشی اجرای طرح های گردشگری و بوم گردی از دیگر برنامه های اشتغالزایی کمیته امداد برای مددجویان مازندران است که در دستور کار قرار دارد و طرح های خوبی نیز در این زمینه ارائه شد.  

وی با اشاره به اینکه پیش از دریافت تسهیلات و  اجرای طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد آموزش های مقدماتی ، کارآفرینی و مهارتی فرا می گیرند، گفت: کمیته امداد در طول مسیر فعالیت این طرح ها را به مدت چهار سال مورد ارزیابی قرار می دهد تا در صورت نیاز به مداخله و راهنمایی اقدامات لازم و بموقع انجام شود.

بنابه اعلام کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران ۸۰ هزار خانوار به تعداد ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد هستند. این نهاد حمایتی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر یتیم، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز و ۱۲ هزار دانشجو را زیر پوشش دارد.

کمیته امداد مازندران همچنین به سه هزار و ۸۱۶ بیمار صعب العلاج و یک هزار و ۵۰۰ بیمار زمینگیر خدمات حمایتی ارائه می دهد.