۹ هزار و ۲۰۰ نفر از جامعه ایثارگر استان کرمانشاه بیکار و جویای کار هستند

به گزارش مجله کارآفرینان موفق، به گزارش خبرنگار ایرنا، «خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در دومین مسابقات استارت‌آپ «شاهد و ایثار» با بیان اینکه ۲۷۰ نخبه شاهد و ایثارگر براساس شاخص های علمی زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: واحد نخبگان ایثارگر سال ۸۵ برای حمایت از نخبگان جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران […]

به گزارش مجله کارآفرینان موفق،

به گزارش خبرنگار ایرنا، «خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در دومین مسابقات استارت‌آپ «شاهد و ایثار» با بیان اینکه ۲۷۰ نخبه شاهد و ایثارگر براساس شاخص های علمی زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: واحد نخبگان ایثارگر سال ۸۵ برای حمایت از نخبگان جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و تا امروز منشاء خیر و برکات فراوانی به ویژه در حوزه کار و اشتغال داشته است.

وی با بیان اینکه روز به روز شاخص های علمی در حال تغییر است، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری استارت‌آپ ایثار و شاهد شناسایی و معرفی نخبگان ایثارگر است.

شهیدی یکی دیگر از اهداف این استارت‌آپ را حمایت از طرح و ایده های نو جامعه ایثارگران برای تبدیل به صنعت و محصول کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم کاهش اشتغال و رفع بیکاری در جامعه حمایت از طرح های نو و خلاق و فناورانه است که با تبدیل به صنعت و محصول موجبات اشتغال بسیاری از افراد فراهم می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از همه طرح ها، ایده ها نو و خلاق که توانایی رشد و توسعه و اشتغال و رفع نیاز های جامعه داشته باشند حمایت قوی می کند.

وی در قسمت پایانی صحبت های خود اظهار داشت: همایش استارتاپ شاهد وایثار استان کرمانشاه سال گذشته در سطح منطقه با حضور ۶ استان برگزار شد اما امسال به صورتی استانی برگزار می شود و چهار تیم نخست به مسابقات ملی و کشوری اعزام خواهند شد.

شهیدی همچنین بیان داشت: ۳۵ طرح و ایده استارتاپی به این همایش ارسال شده که در نهایت هشت تیم به مرحله نهایی راه یافتند که چهار تیم از آنها برگزیده به مسابقات کشوری راه می یابند.

تناقض بین نیاز بازار و مهارت جویندگان کار از مهمترین عوامل بیکاری است

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نیز در این همایش از عوامل مهم بیکاری استان کرمانشاه را تناقض بین نیاز مهارتی بازار استان با مهارت و تحصیلات افراد جویای کار دانست و از دانشگاه ها و مراکز علمی خواست در کنار آموزش های علمی دروس دانشگاهی واحدهای کسب مهارت براساس نیاز بازار کار نیز راه اندازی کنند.

«سیامک آزادی» در ادامه با قدردانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در راستای ترویج فرهنگ حمایت از طرح ها و ایده های نو و استارت‌آپی، افزود: یکی از مشکلات نخبگان و شرکت های استارتاپی در ارایه طرح ها و ایده ها است و مهارت ارایه طرح را به صاحبان کار و صنعت و دستگاه های اجرایی ندارند.

وی در ادامه گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت فناورانه فعال در استان داریم که مدیر و اعضای ۱۰ شرکت آن از جامعه ایثارگران و شاهد هستند.

آزادی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از تمام ایده‌ها و طرح های نو، فناورانه و خلاق حمایت می کند، عدم اعتماد به نفس نخبگان در شرکت در همایش را یکی از عواملی دانست که نخبگان از استارت‌آپ ها بترسند که باید با راه اندازی دوره های مهارتی بر این مشکل نخبگان غلبه کنیم و آنها با اعتماد به نفس بیشتری در استارتاپ ها شرکت کنند.

وی در پایان یکی از مهمترین عوامل غلبه بر غول بیکاری استان را شناسایی نیاز بازار و کسب و کارها به مهارت ها دانست و تصریح کرد: باید با شناسایی این نیازها در راستای ایجاد این مهارت ها به کمک مراکز عملی ، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها گام برداریم.